onsdag 16. februar 2011

Superkvinnen tester cafèer i Østfold.


Som innflytter til Østfold er det vanskelig å unngå Gamlebyen. Men jeg har oppdaget at Østfold har mer enn Gamlebyen å tilby, og det er jo bra. Og da tenker man kanskje på hva annet Fredrikstad har å tilby, men nei. For jeg har vært litt lenger av gårde. Jeg har vært så heldig å bli introdusert til en koselig perle i Mysen, en cafè som heter Cafè frikvarter. Flott navn!

Cafè frikvarter ligger i det som tidligere har vært en barneskole, sentralt i byen. Når jeg kom inn der ble jeg møtt med en varm og hyggelig atmosfære, i tillegg utviste den en vennelighet, noe som er fraværende i mange andre cafèr. Og personalet og servicen var upåbeklagelig. 



Ikke nok med at jeg synes cafèen i seg selv var tiltalende, men her lå det masse spennende produkter og bare ventet på å bli kjøpt. Og svak som jeg er for det gode liv klarte jeg ikke å   unngå fristelsen.

Her er litt av hva de har å tilby:

 
Et utsøkt utvalg av produkter fra Olivers & co.
Hvem hadde trodd man skulle finne det i indre Østfold.



Balsamico fra Olivers & co med ulike smaker.

Er ikke disse boksene søte og morsomme! For å ikke snakke om den vekten.
Vet ikke hvem som har laget/desinget disse produktene.
 
Div kopper og skåler som hører med når en god te eller smakfull kaffe skal serveres.


Legg merke til det som står i  nest øverste hylle. Det er to epleskrellere, som hvistnok skal være helt fantastiske!
Og sjekk de nydelige skålene!
Boken Essbærliv er en bok om og laget lokalsamfunnet.
Her står også musikkanlegget som bidrar til å lage god stemning når maten eller kaffen skal nytes.

 
Syns de skålene var så nydelige at jeg var nødt til å ta et nærbilde. Skålene er fra Marlene M.
 
Dette er gave-merkelapper med ulik design. Fin vel!


Som du ser har denne Cafèn forskjellige ting å tilby av produkter som kan kjøpes og nytes hjemme. I tillegg har de forskjellige godsaker som vil tilfredstille selv den kresne gane under ditt opphold. Selv spiste jeg en nydelig kremet kylligsuppe med deilig foccacia brød. Og kvelden rundet jeg av med en deilig presskanne kaffe med noe søtt attåt.

Jeg ble som sagt betatt av denne koselige cafèn som ligger i indre Østfold, som jeg anbefaler folk å ta turen innom når anledningen byr seg.  Men det jeg ble så facinert av, er hva denne cafèn har å tilby utenom kaffelatte og winerbrød. De bruker å ha temakvelder hvor deilig mat eller sjokolade står på menyen. Nå i april skal de ha tema "smak av chili". Jeg syns det er så gøy å høre om når man lager noe litt utenom det vanlige og når man lykkes slik som det virker Cafè frikvarter gjør.


Dagens fangst:  


Denne kakeoppskriftboken er et resultat av en lokal kakabakekonkurranse. Her finner du mange deilige
oppskrifter. Gleder meg til å prøve!



Måtte bare ha denne lille beskjedtavlen. Den skal henges opp på mitt kjøkken. Så kan ikke "supermannen" unnslippe lenger :-).

Dersom du har latt deg friste og har lyst til å sjekke mer ut av denne herlige perlen kan du gå inn på deres nettside. www.cafefrikvarter.no

God fornøyelse!


5 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ, dit må jeg. Så fint det var der marina...flott innlegg...dette liker Wilhelmine vettu;)) Klem til deg, takk for all support i denne terapiprosessutdanningsforløptiden...hi,hi

    SvarSlett
  2. Hei SUPERKVINNEN:)

    Tusen takk for en fantastisk omtale om vår deilige café på Mysen! Cafeen drives av min gode venninde Marit. Boken du har kjøpt er det min gode venninde Ragnhild og jeg som har laget. Og jeg blir så glad over at du både liker den, og har kjøpt den. Ikke nok med det har du plukket ut bildet av kaken som min egen lille blåbærpike har laget:) Dette var virkelig en flott omtale!!!

    Ragnhild og jeg driver firmaet Visuelle (www.visuelle.no), vi har blant annet laget logo, nettside og annet grafisk arneid for Café Frikvarter.

    Gøy å komme over bloggen din, gleder meg til mer inspirasjon fra deg:) Ønsker deg en god helg!

    Mvh Hege Evensen

    SvarSlett
  3. Kjære du, så herlig du gjorde dette!! Takk skal du ha - glad du likte deg i cafeen "vår"!!

    SvarSlett
  4. ...og forresten må jeg bare anbefale smak av chilli som du nevner i omtalen. Den er min søster Tove som holder. Hun lager knall god mat og har en finger med i spillet på de fleste retter i cafeen:)

    SvarSlett
  5. Ser ut som et fantastisk sted!

    SvarSlett