tirsdag 22. februar 2011

Små gleder i hverdagen.

Etter at jeg begynte å vandre her i blogglandia og sett på alle blogger som omhandler interiør må jeg innrømme at det kribler litt å friske opp hjemmet mitt. Finner plutselig ut at jo en slik burde jeg jo ha hatt, og for å ikke snakke om hvor fint det hadde vært med akkurat den tingen akkurat der. Om mannen min er like enig i mine meninger og prioriteringer om emnet kan vel diskuteres.

Det var en gang vi var i butikken og jeg kom over en pute, som jeg tenkte ville gjøre seg fin i sofaen. Naiv som jeg var holdt jeg den opp for han og spurte "hva syns du om denne, kjøpe eller?" Han svarer litt lettere uinterissert "har ikke vi nok puter?" Jeg forstod at dette var et retorisk spørsmål. Og tenkte "Nok puter, nei kan man få nok av det da", tenkte jeg i mitt stille sinn... Men heldigvis lærer jeg av mine feil, for nå spør jeg ikke han om det lenger :-) Noen hverdagsgleder må man tillate seg (innenfor rimelighetens grense selvfølgelig). Det skal legges til at han spør meg lite til råds før han går til anskaffelse av en ny drill eller annet som er å få kjøpt på Clas Ohlson.



Her om dagen på min vandring i Gamlebyen hvor jeg selvfølgelig var inneom en av mine favorittbutikker Lille Spesial, kom jeg over noen søte produkter som jeg bare måtte ha. Det skal sies at etter mine ferder og navigeringer her inne har jeg blitt ganske inspirert, som har ført til noen nye anskaffelser i heimen.  Jeg klarte ikke å forlate denne glasskrukken med hjerte på lokket og tenkte at denne vil jo passe perfekt på min nye hylle på kjøkkenet. I tillegg bare måtte jeg ha dette lille blåe hjertet. Har ikke helt funnet et fint sted til det enda, men foreløpig holder den seg sammen med krukken.  


Her står krukken velplassert på hyllen, sammen med et kortmaleri, som er kjøpt i et attelier i Fjellbacka. Om jeg skal ha noe i krukken vil tiden vise. Men det er slike ting som kan bidra til litt hverdagsgleder. Skal ikke så mye til :-) 

1 kommentar: