søndag 30. januar 2011

A nice cup of Tea

Jeg kan ikke være i gamlebyen uten å stikke innom favoritt butikken min; Lille Spesial. De har også åpnet inne i Fredrikstad sentrum, noe som jeg ikke syns var noen dum ting. Og lørdag gikk nettopp turen til gamlebyen og Lille Spesial.

Når du kommer inn i butikken står fristelsene på rekke og rad. Om du snur deg til høyre eller venstre så bare roper fristelsene på deg. Det kan være alt fra kaffe, te, oljer, krydder, og ikke minst alle disse små godsakene som ligger i disken deres. Jeg har til gjengjeld å komme tomhendt ut fra butikken.

Jeg gikk inn i butikken uten å ha noen formening om hva jeg tenkte å ha. Det pleier som regel å komme av seg selv. I utgangspunktet er jeg nok mer et kaffe menneske, men setter allikevel pris på en god kopp te.
De har mye variert te, på Lille Spesial, som du ellers ikke finner på f.eks Rema 1000. Jeg hadde egentlig lyst å prøve Kusmi te, da jeg har hørt så mye bra om den. Men var litt usikker på smakene deres. Og når jeg flyttet blikket mitt litt, fant jeg en amerikansk te, som fristet. Jeg liker te med mye krydder, og er i tillegg veldig glad i kanel. Valget var da enkelt og endte opp med denne kanelteen fra Harney & sons fine teas. 

              
Som du ser ligger de i poser, noe som jeg syns er en fordel, hvis man f.eks skal ta med seg litt på jobb.  Dette er en svart te, som i tillegg til kanel inneholder appelsin og nellik. Jeg syns teen var veldig god. Syns ikke det var noen utpreget appelsinsmak. Her er det kanelen som er det dominerende krydderet, derav navnet. Siden jeg hadde det i en stor kopp,og liker teen sterk kunne det nok med fordel ha trukket litt lenger.

 

Men jeg kjøpte jo ikke bare Te. På det øverste bildet ligger det to sjokoladekuler. Disse kommer også fra Lille Spesial. Det er mandel trekt med sjokolade og tiramisu. Alldeles nydelige! Disse ligger ferdig pakket i kremerhus. De koster litt, men absolutt verdt det! 
God søndag!



1 kommentar:

  1. Mmm, den teen hørtes deilig ut! Blir helt noe annet enn teen man får i vanlig daglivare, litt luksus i hverdagen er viktig å unne seg.
    Takk for koselig kommentar hos meg.
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem T

    SvarSlett