lørdag 15. januar 2011

På randen til spillegalskap!


Kilde : blogg.frankeivind.net


Oppsummering av uka som har gått:

Tid brukt på husarbeid = ca 15 minutter
Tid brukt på spilling av div. spill på iphone = Alt for mye!

Nettspill, xbox, playstation osv er jeg i utgangspunktet under middels interessert i. Mens derimot brettspill som man sitter å spiller med andre levende personer går jeg sjelden lei. Backgammon må vel sies å være en  en av mine favoritter. Tidligere kunne jeg og en venninne sitte timesvis på cafè sammen og spille dette spillet. - Og kokurranseinstinktet mitt er det ingen ting i veien med...eller kanskje det er der feilen ligger hm... Men tiden hvor man sitter på cafe sammen med andre levende mennesker og spiller spill er vel forbi?

Jeg har liksom ikke skjønt poenget med å sitte timesvis fremfor tv'n eller data'n for å spille alle disse spillene, syns det hele har virket ganske meningsløst i grunnen. Og mannen min er en av dem som kunne vie mye av sin tid til dette, vel og merke før han møtte meg da.  Men plutselig så satt jeg der kvarter etter kvarter fortapt i spillandia på min kjære iphone. Og når supermannenen spurte om vi skulle gå snart svarer jeg "skal bare se om jeg klarer å skyte disse jævla grisene først"! Og hele tiden jakter man på å klare å komme seg forbi et nivå, og når man har klart det er det på'n igjen og slik fortsetter det. Før du vet ordet av det er du blitt en av dem. " Et trykk og du er hekta!"



3 kommentarer:

  1. Hmm...hvem introduserte deg for disse spillene? Mulig jeg føler meg litt medskyldig. Prøv for all del ikke cut the rope. Ikke jævla griser i dette spillet, men små frosker som er glad i godteri... Dype spill.

    SvarSlett
  2. Ja, hvis du trenger referanse til noen "pusher"jobber, kan du føre meg opp :-). Jeg har nå vært på Rehab i en uke, og det ser ut til å funke, men kan jo ikke garantere for at man ikke får tilbakefall :-)

    SvarSlett
  3. Yess, tell me about it! Dataspill og TV-spill er ikke noe for meg, men jeg sitter også krumbøyd over min HTC telefon og spiller diverse Android spill. Akkurat nå er det mousetrap. Mannen min er også likedan, og han elsker angry birds. He he ... leketøy for voksne dette.

    Instillingene på bildet du spør om, er jeg sannelig ikke sikkert på. Jeg liker å fotografere med stor blender (lav F-verdi). Så lar jeg lysforholdene i rommet bestemme lukkertiden. Det er min måte å fotografere på ;-) Grunnen til at jeg liker stor blender er fordi jeg liker "blury" bakgrunn. Det eneste som blir klart, er det jeg setter fokuspunktet på.

    Fin søndag.

    Klem Marit

    SvarSlett