torsdag 28. oktober 2010

Procrastination

Jeg både elsker og hater dette engelske uttrykket. Opplever det nesten litt vulgært "ProCrast" Den norske oversettelsen "utsettelse", rettferdigjør ikke ordets opprinnelige betydning. Det i seg selv bekrefter vel bare det norske språkets fattighet. Jeg nærmest hater uttrykket for jeg vil ikke være i kategorien med de som "procratinate" ting. Men må nok innrømme at det skjer, men tilhører heldigvis sjeldenheten. Samtidig har ordet en litt magisk effekt på meg. Siden jeg så sterkt misliker å skulle havne i denne kategorien, fører det til at ting jeg holder på "procratinate" plutselig setter i gang med- Og derfor elsker jeg dette fantastiske engelske uttrykket som fører til effektivitet og produktivitet. For hvem er "procrastinatorene" er det sløve slabbedasker som bare driver dank? Jeg tror det er mer nyansert en det, men med det bilde forebygger det ivhertfall for meg, å skulle havne i den kategorien. Så var det back to work som jeg brått tok en pause fra hmm...





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar