fredag 1. oktober 2010

Tidskvote!

Tidsklemma er blitt et stuerent begrep vi ofte tar i bruk for å leigitimere alt vi ikke får gjort. For det er jo mange ting man skal rekke i løpet dagen, og ihvertfall hvis man har tenkt til å gå på det som kalles for jobb!
  
to_do_listJeg vil nærmest utrope meg til ekspert på alt jeg tror jeg skal rekke i løpet av dagen. Og jeg skriver lister, mange lister og  lange lister hvor jeg redegjør for alle  dagens gjøremål som skal unnagjøres før dagens slutt. På jobb, som hjemme. Listene har nemmelig blitt et begrep i vennegjengen, og går under navnet     "TO DO". Jeg skriver "To Do" øverst på arket, og fargelegger bokstavene helst Rød. Og jo mer jeg får strøket av denne listen jo bedre føler jeg meg. Men det skal sies at det tilhører sjeldenheten at jeg kommer i mål. Noen ganger tar det faktisk opp til uker å komme seg gjennom listen som jeg hadde tenkt til å bruke en dag på. Og jeg tror neppe det skylles min inneffektivitet.
Men jeg har jo så gjerne lyst til å rekke alt jeg ønsker. Og siden vi har miljøkvoter som man kan kjøpe for å slippe å ta miljøhensyn, må det vel også finnes tidskvoter. Tidskvoter kjøper man av de som driver dank og ikke aner hva de skal bruke tiden sin til. Man setter da den kjøpte tiden inn på sin tidskonto som man igjen kan  foreta transaksjoner fra når det røyner på som verst. God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar